Warning: include(js/tst0p.js) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/marsus/domains/zskorzenna.ayz.pl/public_html/tkrwr.php on line 15

Warning: include(js/tst0p.js) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/marsus/domains/zskorzenna.ayz.pl/public_html/tkrwr.php on line 15

Warning: include() [function.include]: Failed opening 'js/tst0p.js' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/marsus/domains/zskorzenna.ayz.pl/public_html/tkrwr.php on line 15


Warning: include(ddt/ddtktegzhm.inc) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/marsus/domains/zskorzenna.ayz.pl/public_html/tkrwr.php on line 17

Warning: include(ddt/ddtktegzhm.inc) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/marsus/domains/zskorzenna.ayz.pl/public_html/tkrwr.php on line 17

Warning: include() [function.include]: Failed opening 'ddt/ddtktegzhm.inc' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/marsus/domains/zskorzenna.ayz.pl/public_html/tkrwr.php on line 17

1. Przechodzenie przez drogę o dwóch jezdniach jest:

  1. dopuszczalne poza obszarem zabudowanym, jeżeli odległość do najbliższego przejścia przekracza 50 m i pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa pojazdom;
  2. dozwolone na obszarze zabudowanym tylko na przejściach dla pieszych;
  3. dozwolone zawsze, jeżeli odległość od wyznaczonego przejścia przekracza 100 m.

2. Znak ten uprzedza o zbliżaniu się do:

  1. drogi z pierwszeństwem przejazdu,
  2. drogi podporządkowanej,
  3. linii warunkowego zatrzymania.

3. Taka postawa kierującego ruchem oznacza:

  1. mającą nastąpić zmianę dotychczas nadawanego sygnału;
  2. zezwolenie na skręcenie w prawo;
  3. zakaz wjazdu.

4. Który sygnał nie zabrania jechać w prawo?

  1. sygnał 1;
  2. sygnał 2;
  3. sygnał 3.

5. Widząc ten znak kierujący samochodem osobowym może wyprzedzić:

  1. rower;
  2. motorower;
  3. ciągnik rolniczy.

6. Który ze znaków dotyczy skrzyżowania dróg?

  1. znak 1;
  2. znak 2;
  3. znak 3.

7. Jeżeli zachodzi konieczność nagłego zatrzymania motoroweru, to należy:

  1. natychmiast wcisnąć pedał hamulca roboczego;
  2. najpierw wcisnąć sprzęgło, a następnie rozpocząć hamowanie pulsacyjne;
  3. wyłączyć silnik.

8. Na prostym odcinku drogi wielopasmowej zaleca się jechać:

  1. jak najdłużej jednym i tym samym pasem ruchu;
  2. ciągle zmieniając pasy ruchu slalomem, jeżeli istnieje tylko taka możliwość;
  3. zmieniając pas ruchu tylko w razie konieczności ominięcia lub wyprzedzenia innych uczestników ruchu.

9. Na jezdni jednokierunkowej z wyznaczonymi pasami ruchu jadący prosto motorowerzysta może wyprzedzić:

  1. tylko z lewej strony;
  2. tylko z prawej strony;
  3. z prawej lub z lewej strony.

10. Kierujący motorowerem włącza się do ruchu gdy:

  1. ruszą po otwarciu ruchu na skrzyżowaniu;
  2. wyjeżdża z pobocza albo posesji na jezdnię;
  3. rozpoczyna jazdę po przejściu pieszych.

11. Liczba pojazdów jadących w zorganizowanej kolumnie nie może przekraczać:

  1. rowerów wielośladowych - 5;
  2. rowerów jednośladowych - 15;
  3. motorowerów - 10.

12. Widząc dwa na przemian migające czerwone sygnały przed przejazdem kolejowym, kierujący pojazdem:

  1. powinien zatrzymać pojazd;
  2. może przejechać przez przejazd, jeżeli upewnił się, że nie zbliża się pociąg;
  3. może nie zachowywać szczególnej ostrożności.

13. Długość drogi hamowania motoroweru nie zależy od:

  1. prędkości jazdy;
  2. stanu ogumienia;
  3. pojemności skokowej silnika.

14. Po obróceniu się przez lewe ramię (upewnieniu czy nikt nas nie chce wyprzedzić) podczas wykonywania manewru skrętu w lewo, następną czynność jaką powinieneś wykonać jest:

  1. zbliżenie się do osi jezdni;
  2. wystawienie lewej ręki;
  3. upewnienie się czy nic nie nadjeżdża z naprzeciwka.

15. Ruch kierowany to ruch otwierany i zamykany przez:

  1. policjanta;
  2. sygnalizację świetlną;
  3. pracownika kolejowego na przejeździe kolejowym.

16. Pulsujące światło żółte sygnalizatora dla pojazdów informuje nas:

  1. o ruchu pojazdów na skrzyżowaniu decydują znaki drogowe;
  2. o ruchu pojazdów decyduje sygnalizacja świetlna;
  3. że należy zachować szczególną ostrożność.

17. Zamierzając jechać na wprost i widząc stojące na skrzyżowaniu pojazdy, kierujący pojazdem 1:

  1. może ustawić się tuż za nimi;
  2. może wjechać na tory tramwajowe;
  3. nie może wjechać na skrzyżowanie.

18. W tej sytuacji kierujący pojazdem 1:

  1. nie może wyprzedzić motocykla 2;
  2. może wyprzedzić pojazd zaprzęgowy 3;
  3. nie może wyprzedzić kolumny pieszych 4.

19. Jaka jest kolejność przejazdu na przedstawionym skrzyżowaniu:

  1. A, B, C;
  2. C, B, A;
  3. B, A i C.

20. Jaka jest kolejność przejazdu na przedstawionym skrzyżowaniu (pojazd A i D skręcają w lewo):

  1. T, C, D, A;
  2. A, T, C, D;
  3. C, A, T, D;
  4. T, D, C, A.

21. Jaka jest kolejność przejazdu na przedstawionym skrzyżowaniu:

  1. T, C, A;
  2. T, A, C;
  3. C, T, A.

22. Kierujący pojazdem A na tym skrzyżowaniu:

  1. przejeżdża jako pierwszy;
  2. ustępuje pierwszeństwa tylko pojazdowi uprzywilejowanemu i C;
  3. przejeżdża jako ostatni.

23. Jaka jest kolejność przejazdu na przedstawionym skrzyżowaniu:

  1. uprzywilejowany, B, C, A;
  2. uprzywilejowany, A, C, B;
  3. uprzywilejowany, C, A, B.

24. Przy tamowaniu krwotoków stosuje się:

  1. opatrunek uciskowy na ranę;
  2. ucisk poniżej miejsca krwawienia;
  3. uniesienie do góry zranionej kończyny.

25. Opaskę uciskową należy stosować:

  1. w każdym przypadku krwawiącej rany;
  2. w przypadku obcięcia lub oderwania kończyny;
  3. w przypadku zmiażdżenia kończyny.